Wednesday, October 14, 2015

Cum scapi de granulomul dentar?




Sunt de parere ca in ziua de azi este absolut necesar sa beneficiem de o dantura ireprosabila, deoarece traim intr-o societate care pune pret pe aspectul placut. Desi de cand eram mica obisnuiam sa am grija de dintii mei si sa ii periez zilnic, de la o vreme, din lipsa de timp cel mai probabil, si de ce sa mint, si din cauza ca imi era lene, am inceput sa ii neglijez. Ma spalam o data la cateva zile, asa ca incet incet au aparut si cariile pe care bineinteles ca nu le-am tratat pentru ca nu voiam sa merg la dentist. 

Disconfortul a devenit durere, iar durerea a devenit insuportabila la un moment dat, asa ca tot la stomatolog am ajuns. La sugestia unei bune prietene am ales ProDent Clinic, deoarece am inteles ca medicii sunt foarte bine pregatiti, iar acestia m-au informat ca va trebui sa efectuez cateva radiografii pentru a vedea care este starea radacinilor dintilor mei. Din nefericire, acestia au constatat prezenta unui granulom dentar, moment in care bineinteles ca m-am speriat deoarece nu stiam ce inseamna.

Medicii au dat dovada de profesionalism si m-au linistit spunandu-mi ca este o procedura destul de comuna si care nu propune nici o durere. Desi nu ma simteam relaxata in totalitate, am decis ca, spre binele meu, este sa urmez interventia cat mai devreme cu putinta. Un granulom dentar reprezinta o umflatura prezenta deasupra gingiei, care in fazele initiale nu produce durere si nici prejudicii zonei respective. Astfel ca pentru eliminarea acestuia este nevoie de o interventie chirurgicala numita rezectie apicala. 

Initial au fost efectuata anestezia, pentru ca zona sa amorteasca, dupa care, din spusele medicului, pentru ca eu nu am simtit nimic, s-a efectuat o incizie in zona gingiei, osul s-a perforat cu ajutorul unui instrument special, urmand ca radacina dentara sa fie expusa, la fel si granulomul, care se inteparteaza prin sectionare. Dupa care zona se acopera, gingia se aplica la loc fiind suturata, iar eu am scapat de problema. In cadrul clinicii ProDent aceasta interventie a durat aproximativ o ora, si cu toate ca initial nu eram foarte relaxata, pe parcurs ma simteam din ce in ce mai confortabil. 

Cu toate ca granulomul dentar este destul de des intalnit, acesta nu ofera simptome, astfel ca de cele mai multe ori este descoperit accidental. Asa ca medicii mi-au recomandat controalele periodice, la fiecare 6 luni, pentru a putea depista orice problema. Dupa experienta placuta, cu siguranta ca de acum imi voi intretine dintii, deoarece in caz contrar acestia se pot pierde, iar eu am fost la un pas, deoarece rezectia apicala reprezinta ultima solutie a unui dinte, care daca nu are efect, implica necesitatea extractiei dentare. 

Cabinetul este situat intr-o zona placuta, langa parcul Herastrau, astfel ca accesul se face cu usurinta. Pe scurt, la ProDent Clinic cu siguranta ca veti intalni medici bine pregatiti, un cabinet foarte bine dotat, toate instrumentele medicului sunt noi noute, iar cu siguranta ca experienta va fi una placuta.

No comments:

Post a Comment